14.01.2016., četvrtak

Čistoća je pola mentalnog zdravlja

Vraćajući se vlakom iz Vinkovaca, prugom koja siječe snježne slavonske ravnice, zaključio sam da nikada neću biti Krleža. Njegov je Filip Latinovicz primio kvaku dvorišnih vrata rodne kuće i otvorio reminiscencije o djetinjstvu, mladosti, uzrocima i povodima svega što je učinio u životu. Odvelo je to Filipa do propitivanja vlastite egzistencije, identiteta i odnosa s majkom, a Krležu do maestralnog djela na 250 stranica.

Ja sam u vlaku primio kvaku WC-a i do Zagreba razmišljao o bakterijama i virusima koje sam pritom pokupio. Umjesto da sam analizirao razloge svog odlaska na vikend u Vinkovce i sve dojmove iz tog fascinantnog slijeda događaja sažeo u lektiru za nove generacije, mene su opsjedale slike mikrobiološkog svijeta zaraze skrivenog na svim tim kvakičastim dijelovima vagona koje primaju često neoprane ruke. Umjesto da sam pisao o nedirnutim snježnim ravnicama, ja sam razmišljao jesu li ruke, koje su prije mene primale istu kvaku WC-a, bile oprane nakon što su povukle vodu. I što su sve mogle dirati te prljave ruke u tom ogavnom WC-u? Mislio sam da pothvat pišanja u vlaku nikada neću moći potisnuti iz pamćenja. Potrošio sam pola bočice dezinficijensa prije nego što sam šlic otkopčao.

Primi kvaku - otvori vrata - primi kvaku - zatvori vrata - operi ruke - posegni za papirom za obrisati ruke - slučajno dodirni dršku role papira - opet operi ruke, obriši ruke - vlak se zatrese - refleksno se primi za zid - operi ruke, obriši ruke - digni dasku - operi ruke, obriši ruke - vlak se zatrese i daska padne - digni dasku - operi ruke, obriši ruke - otkopčaj šlic - obavi što moraš - zakopčaj šlic - pusti vodu - voda nekak slabo krene iz kotlića, nema je dovoljno, valjda ne radi (zašto ne radi? što ako bakterije iz vode skoče u zrak?) - iznenada se otvori dno školjke i uz zaglušujuću buku povuče svu vodu, uz toliki podtlak da se moram primiti golim rukama za školjku da i mene ne povuče i izbaci na tračnice kao zadnje... govno. I opet... peri ruke, briši, primi kvaku, otvori vrata, izađi, zatvori vrata...

Dokrajčio sam dezinficijens i prestravljen sjeo u kupe. Nisam niti registrirao da su putnici kasnije vikali i proklinjali kretena koji je potrošio cijeli sapun dok vlak još nije ni do Slavonskog Broda stigao. Lete li bakterije i koliko ima virusa u prašini koja će mi pasti na nos do Zagreba - to je bilo jedino što me okupiralo. Disao sam s maramicom preko nosa i ustiju. Jedino što sam tada bio u stanju napisati bio je Povratak Escherichije Coli. Krleža se očito nije vozio vlakovima.

Čim sam došao kući, napunio sam kadu i u vodi razmutio domestos. Konačno sam si očistio um i sada mogu miran pisati kronike iz klinike za transplantaciju kože.
- 13:58 - Stavi u košaricu (7) - Sadržaj košarice - Blagajna

< siječanj, 2016 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Loading

junac04 pri yahoo.com


- Tko je?
- Nitko, prijatelju, samo koraci u noći.


Koji smo kurac mi! Po nama se ništa neće zvati...

Tribuson


Nekad je jednostavnije odustati.

Iva


"Life," said Marvin dolefully, "loathe it or ignore it, you can't like it."

Douglas Adams

Šima 2010./2011.
Šima i Ribac 2009./2010.
Šima i Ruska 2008./2009.
Smisaoživota42 2007./2008.
Bamby 2006./2007.

Do povećanja popularnosti i broja redovitih komentatora, tron drži Šima i natjecanja se neće niti održavati.

.